Fröken Tandlös

Det är Boll det. Dagens operation har gått bra. Hon har nu blivit av med de två tänder som var drabbade av FORL, sytts ihop och fått komma hem. Det är en mycket piggare Boll idag jämfört med efter förra sövningen. Nu har hon inte kräkts en enda gång och är rätt pigg och glad. Hon har dessutom satt i sig ganska mycket mat med god aptit.

Nu ska hon få smärtstillande i några dagar framöver och äta mjuk mat i minst en vecka. Smidigt att ha ett stort lager Bozitatetror i skåpet, så jag inte behöver skynda mig iväg för att köpa hem sånt.
3300 kr har det gått på idag. Och 2500 kr förra gången, vilket var för två veckor sedan (dom dom röntgade och tog bort tandsten). Vissa säger att jag är dum i huvudet som lägger så mycket pengar på en katt, men för mig finns det inget alternativ. Hon kan ju inte gå och ha ont, att avliva är definitivt inget jag ens tänkt tanken på när det gäller ett problem som åtminstone än så länge är så pass litet, och för mig är hon värd långt mer än några tusenlappar. När man skaffat ett djur får man ta hand om det på bästa sätt. Har man inte råd med veterinärbesök eller saknar en plan för hur man ska lösa det om behovet uppstår så bör man vänta med att skaffa sig en ny familjemedlem.

Resten av kvällen ska vi spendera hemma, jag och mina tre högst älskade djur. Vill hålla koll ifall Bollen skulle börja må dåligt, vilket jag ju hoppas att hon slipper. Förhoppningsvis blir det en lugn och mysig kväll.

mestmissar218

Det fick bli en mycket gammal bild på en mycket ung Boll här, för just nu vill hon mest vila ifred

7 thoughts on “Fröken Tandlös

  1. Men! Då tycker jag att folk som kläcker ur sig sånt är dum i huvudet.
    Varför skulle en katt inte vara värd det? Ha! Vad arg jag blev nu =)

    Jag betalade 15000 för att operera min bonnkatt förra året. Och före det har jag lagt ner en massa till tusenlappar då han blev påkörd.
    Finns inte en suck att jag inte skulle ha gjort det.

    • Jag skulle tro att dom som säger så inte själva har haft ett likadant band till ett djur. Dom ser bara summan och tycker att det är orimligt dyrt. Själv ser jag en vän och familjemedlem, och att priset helt klart är överkomligt för att förhoppningsvis få många, många fler år tillsammans. Katter är inget slit och släng som man kastar iväg som en trasig tröja, folk som är av den åsikten trots att dom delat sitt liv med djur borde definitivt inte få skaffa några fler.

      • Det är väl så fast även om man inte hade det bandet så kan man väl se att det är ett liv, en individ som lever i 15-20 år. Men å andra sidan så är ju synen på katter rätt kass rent allmänt faktiskt, tanken ramlade in bla på sommarkatter nu.

        Nej håller verkligen med. Skaffar man djur så tar man hand om dom också.

  2. Åh det där du skrev med att man ska vänta om man inte har råd ger mig en hel del ångest just nu. Frans-Oskar kom ju hit av en slump, för att undvika att avlivas eller hamna med en massa andra katter på katthemmet. Jag kände att han va värd bättre och jag blev fäst vid honom med en gång så beslutet var inte svårt att ta. Dock är det ju dyrt med katt och jag får erkänna att jag inte har haft den buffert jag önskar att jag hade eftersom bilen behövde fixas förra månaden. Men jag tänker ändå se till att han får det så bra han bara kan. Tog han till veterinären så fort han kom hem och ska dit nästa månad och vaccinera och senare ska han kastreras. Ingen tvekan om saken. Men typiskt att allt bara ska komma på en gång. Men katten går före allt nu, så det löser sig. Och skulle det gå åt skogen har familjen lovat att hjälpa till. Han var ju som sagt inte planerad, annars hade jag ju kunna sparat länge till detta.
    Och de djurägare som inte sätter djurets hälsa och välbefinnande först har jag inte mycket till övers för. Skaffar man ett djur så gör man det för livet, inte bara för att det är gulligt för stunden.

      • Att låna pengar känns väll inte som nån bra plan men det ska vara lösa sig. Nej han är inte försäkrad än. Vill vänta med det lite så jag är helt 100% på att ingen hör av sig och äger katten. Men nu har det ju annonserats i både mataffärer, Facebook och vi har pratat med polis och katthem och ingen har hört av sig så jag börjar fundera på om det är dags ändå. Tips på hur man ska tänka när man väljer försäkringsbolag?

Kommentera här:

