1,5 poäng

Idag fick jag svaret på senaste tentan. 1,5 poäng från godkänt. 67% rätt istället för 70%. Behöver jag ens säga att jag är sur på mig själv för att jag inte pluggade bättre inför den?

Fast ju mer jag tänker på det ju mer positivt ser jag på det. Jag vill inte ligga precis över godkäntgränsen, för det betyder att jag inte är fullt så bra på ämnet som jag vill vara. Det gäller trots allt sånt jag ska jobba med i framtiden. Med andra ord är det bara bra att fortsätta att repetera tills det sitter som ett smäck. Visst blir det omständligt att behöva göra en omtenta, men det betyder definitivt att jag kommer sitta och plugga på det här ännu en gång och ännu bättre. Hade jag fått 1,5 poäng till så kanske jag hade tänkt att jag skulle repetera mina missar senare, och kanske inte fått det gjort.

Men först ska jag vara sur på mig själv en liten stund till.

Kommentera här:

