Måndagsmys

Man blir verkligen bortskämd med en oriental i sitt liv. Just nu sitter vi i soffan, han är alldeles ihoprullad mellan mig och datorn och spinner som en traktor. Och givetvis har han placerat sig där själv, som alltid. Stor skillnad mot huskatterna som inte är alls lika sociala.

Denna dag har hittills bestått av cykeltur till skolan. Därefter en halvdagsföreläsning om äldres hälsa. Det kanske låter trist, men var himla intressant! Och dessutom ska vi ju alla bli äldre nån gång (är planen i alla fall), så informationen kommer ju komma till nytta mer än bara i arbetslivet. Jag ska allt ta och författa ett blogginlägg med information som kommit under föreläsningen, det kan nog bli ganska intressant även för er andra.
Efter att föreläsningen avslutats blev det så klart även cykelfärd hemåt. Det kändes enklare än någonsin förut tror jag, så jag antar att knät sköter sig nu eftersom jag kunde ta i även med vänsterbenet och låta höger ta det lite lugnare. Så trots fortsatt snorighet känner jag mig på gång! Ännu mer taggad att träna vidare för att oftare få uppleva känslan av att den där cykelturen inte var något jobbigt.

Men just nu blir det dock inget mer tränande förrän imorgon. Istället ska jag ägna mig åt att skriva en individuell studieuppgift följt av tvättstugetid. Tråkigt men nödvändigt. Jag får ju dock ha en mysig liten chokladpralin i knäet under tiden jag gör det förstnämnda (nu syftar jag alltså på katten, att ha en trillingnöt eller körsbärslikörpralin i knäet en längre stund vore ingen höjdare).

xIDA_1888

 

Kommentera här:

