Äntligen helg

Nog för att jag var ledig igår också, men det är ju idag det är officiell helg.
Dagen har påbörjats med frukost: mackor med egengjort vitlökssmör och varm choklad. Nu ska det bara smältas ner en bit, innan jag ska ta ut cykeln och trampa iväg mot stallet. Planen för dagens stallbesök är, utöver de vanliga sysslorna, en stunds ridning på ridbanan. Så nu får ni hålla tummarna för att ingenting kommer och sätter käppar i hjulen.

Jag provcyklade redan igår, för att se vad knät tyckte om det. Det gick helt okej. Viss smärta efter sisådär 7 km, men det gick över ganska fort när jag kommit hem igen (efter totalt 10 km). Så jag ska nog kunna cykla till och från stallet, 10 km enkel väg, idag. Jag får ju trots allt en paus mellan dit- och hemväg. Ska vara snäll mot mig själv och cykla runt den höjd som man annars måste nästintill klättra över, vilket istället innebär en grusväg som bitvis är så lös att den är som att cykla offroad.

Har även kollat in väderprognosen framöver. Om den stämmer så behöver jag inte lägga på vinterdäck förrän i december. Det blir nämligen trögare att cykla med dubb, så jag vill inte byta för tidigt med tanke på hur många mil den här stålhästen faktiskt rullar varje vecka. Undrar om jag inte ska passa på att svänga förbi XXL och kolla på ny cykelsadel när jag ändå är där ute i krokarna…

DSC_2088

Kommentera här:

