Jag är så jävla bra

Den där Jante har jag inte mycket till övers för. Jag är riktigt jäkla asbra, så är det bara!

Mina dubbla vaccinationer gick toppen. Jag svimmade inte, jag svor inte (åtminstone inte högt) och jag var inte ostadig på benen av nervositet. Tuberkulosvaccinet gjorde ont, men gick över fort. MPR-vaccinet kändes inte ett dugg. Så nu behöver jag aldrig mer göra om just dom två i hela mitt liv. Fantastisk känsla!

For vidare till skolan, satte mig i biblioteket och påbörjade ett arbete vi egentligen ska ägna oss åt nästa vecka. Lika bra när man ändå har tid över och gärna frigör tid under nästa veckas lite mer tuffa schema. Jag hann lite drygt halvvägs innan det var dags att bege sig mot examinationslokal nr 1.

Kom in där med mottot ”det värsta som kan hända är att man får göra om” ringandes i huvudet. Det är mitt sätt att dämpa nervositet. Man dör inte om man gör fel, man får inget straff, man får bara försöka en gång till vid ett annat tillfälle. Vips så var det hela så avdramatiserat en examination kan bli. Dvs ett visst mått av nervositet kvar, men det är väl mest sunt. Så blev det min tur och jag fick mitt patientfall presenterat på en fjärdedel av ett A4-papper, hjärnan sa ”hejdå! vi hörs sen!” och därefter gick det inte att fokusera på en rad i taget (tack för det, fyllda bihålor som trycker) och det var meningen att jag skulle börja prata tog jag helt enkelt ett extra andetag och kände att jag fick bena ut det här lite lugnt och försiktigt. Så jag tog fasta på vissa ord som stod och utgick därifrån, vilket visade sig vara ett alldeles utmärkt tillvägagångssätt. Hjärnaktiviteten återkom och det hela gick galant. När det var dags att få sitt omdöme utbrast examinatorn att det gått galant och att jag ju visste precis vad jag skulle göra. Vansinnigt skönt!

Sen var det bara att gå ut, försöka ladda om lite snabbt och sen in i nästa examinationsrum. Det gick bra där inne med. Två godkända betyg av två möjliga.

Så idag har jag övervunnit två vaccinationer och två examinationer, och klockan är inte ens 14.
Nu ska jag ägna en till stund åt nästa-vecka-arbetet i hopp om att få det klart. Idag är jag oövervinnerlig.

nsl

2 thoughts on “Jag är så jävla bra

Kommentera här:

