Dimmig dag

Vaknade upp efter sisådär 10 timmars nattsömn. Nåväl, avbruten sådan. Lillebror fick nämligen för sig att han skulle kuta igenom deras prasslande lektunnel gång på gång vid klockan 12. Jag fick till slut nog och hängde upp tunneln där han inte kunde nå den (smidigt med dörrstopp som sitter en bit upp på väggen!).

Hasade mig ur sängen, intog frukost i mycket sakta mak och begav mig sen mot skolan för att repetera inför morgondagens examination. Hah. Det gick inget vidare med den planen. Efter lite drygt två timmar i skolan hade kroppen tömts på energi och bara skakade. Så jag konstaterade att jag nog skulle bege mig hemåt, och gjorde det. Somnade på soffan i två-tre timmar till. Vaknade. Resonerade med mig själv om jag skulle masa mig iväg till stallet direkt eller vänta till senare. Det hela slutade med att jag nästan på rekordtid tog mig ut till bussen, eftersom jag kommit fram till att det vore skönt att ha det avklarat.

Mocka, fixa foder, fylla vatten, ta in häst, borsta häst, klappa häst, muta häst med morötter. Och sen ner till bussen hem igen. Det tog ungefär en timme mellan att bussen kom fram tills att jag åkte med bussen iväg igen. Trots att det gick så pass fort var kroppen helt slut efteråt, igen.

Så nu sitter jag här i soffan, med en sovande Lillebror intill som förmodligen laddar batterierna för ännu en natt full av lek (denna gång ska dock tunneln upp på väggen i samma veva som jag går och lägger mig). Varm mjölk med honung konsumeras i stora mängder. Filtarna har sin givna plats över mig och nu ska jag öppna upp några skoldokument för att försöka repetera lite på egen hand inför imorgon.

Jag har för övrigt en hel hög med bilder från helgen i Västerås, men som ni förstår orkar jag bara inte fixa dom just nu. Det får bli nån annan dag framöver. Bjuder på en från början av denna månad istället:

xIDA_0103

Kommentera här:

