Men nej kroppen, bara nej!

Tentan (som visade sig vara två tentor) var klar kring klockan 12, jag tog bussen hem – och slocknade på soffan. Snorig till bristningsgränsen, det trycker helt galet i bihålorna, halsen ömmar och sjukdomskänslan är ett faktum. Det var inte såhär jag ville att det skulle bli nu. Knät skulle bli bättre och jag skulle börja cykla igen, helst med start imorgon. Men det är bara att inse att det inte blir något med det, för nu ska jag tydligen vara förkyld en stund först. Jag är inte imponerad, inte alls.

Speciellt inte när det väntar en hel dag med repetition inför torsdagens praktiska examination imorgon. Jag vill ju kunna utnyttja den möjligheten till max, inte gå runt där och snora, ha huvudvärk och knappt orka hålla mig upprätt. Dålig timing, verkligen dålig timing.

Håller i alla fall på att fixa mat nu. Eller ja, ugnen fixar mat och jag försöker hålla koll på tiden. Testar Arlas nya smör&rapsolja-spray på en hel hög med kycklingfiléer. Kan man inte träna sig i form så kan man åtminstone försöka hålla ordning på kosten. Säger jag som förut åt pepparkaksdeg direkt ur förpackningen för att jag inte orkade fixa något vettigt att äta. Skärpning. Ingen blir frisk av att äta pepparkaksdeg, kroppen behöver vettigt bränsle.

Ska försöka pallra mig iväg till affären och köpa grönsaker sen också. Frisk luft är alltid bra och lite lugn rörelse skulle nog göra gott för knät. Fokus på välmående nu, faktiskt.

0e0700418923a5b347681327eb20de16

Kommentera här:

