Det lilla lugna

Det har jag tagit idag. Vila, vila och åter vila för att knät ska återhämta sig i fred. Det verkar fungera också, så förhoppningsvis kan jag ta cykeln till skolan imorgon som planerat.

Dagens söndagsmys har bestått av att sitta på uteplatsen med djuren och sammanfatta en vetenskaplig artikel för kommande skolvecka, meningslöst omkringsurfande på internet, TV-tittande och lite fotografering. Behöver jag ens säga att jag är uttråkad? Men det är bara att snällt stanna kvar här inne och ta det lugnt, det vore mest dumt att få för sig att gå ut på en långpromenad eller att cykla en sväng. Istället ska jag åter igen sätta mig med skolarbete. Jag försöker se det som att jag gör det tråkiga nu och därför kommer ha mer tid för träning i veckan som kommer när knät är bättre. Det blir hjärnträning idag helt enkelt, det är ju trots allt tenta igen om bara lite mer än en vecka.

wpid-wp-1415891508091.jpeg

Kommentera här:

