Hästar läker själen

Synd bara att dom inte kan läka knän också.
Jag tog cykeln iväg till stallet. Redan där kändes det jäkla knät av när jag trampade, så det slutade med att högerbenet fick stå för den större kraftansträngningen och vänsterbenet mest åkte med. Det hade varit bättre om det varit tvärt om, eftersom vänster är svagare. Men, men, nu är det som det är och jag tog mig fram till stallet, 10 km hemifrån.

Väl på plats var hästarna fortfarande ute, så efter att stallsysslorna var avklarade tog jag med mig en borste och gick ut i hagen. Att rida var nämligen inte att tänka på, dels eftersom knät gjorde mer ont och dels för att hennes ägare ringde mig tidigare idag och berättade att fröken travardam varit väldigt spänd och på tårna igår (hon får nämligen bara skrittas just nu, och är inte allt för road av det). Så jag höll mig på backen och ägnade tiden åt att knyta vänskapsband istället. Vi hade en himla mysig stund där ute i friska luften. Hon blev av med spåndamm, jag fick njuta av att vara i stallmiljö. Passade även på att massera lite lätt, fjäska med en näve kraftfoder och ta lite bilder. Hon verkar dock helst vilja vara inuti telefonen när fotot ska tas, så nu har jag en hel del bilder som mest föreställer en suddig mule. Grönt telefonskal är tydligen ganska likt en morot. Båda tas ju upp ur fickan i alla fall.

Cyklade hem igen en stund senare. Sen dess har knät börjat göra mer och mer ont, tyvärr. Hoppas att det ska ha blivit mycket bättre innan måndag morgon så jag kan cykla till skolan då, annars blir det ett samtal till vårdcentralen för att ta reda på om det är något som är mycket skadat. Soffor är farliga, helt klart.

DSC_2195

Himla snälla ögon har hon definitivt!

DSC_2207

Kommentera här:

