Århundradets klantskalle

Igår, precis innan jag skulle gå och lägga mig, gick jag från badrummet till vardagsrummet för att hämta min mobil. Jag hade släckt, men struntade i det eftersom jag ju känner till hur det ser ut här. Trodde jag. För rätt som det var dängde jag ena knät rakt in i soffans armstöd, så pass hårt att huden skrapades upp. Det gör fortfarande ont, vilket känns så himla löjligt för en sån grej. Nästa gång ska jag tända lampan.

Nu hoppas jag bara att det ska gå över med lite rörelse, så jag kan cykla iväg till stallet, rida en liten stund, fixa det som ska göras i stallet och sen cykla tillbaka utan att det gör mer ont. Går det inte att cykla så blir det buss, för till stallet ska jag helt klart.

Kakan har förresten haft den dåliga smaken att kräkas i sängen nu på morgonen. Så går det när man vräker i sig mat för fort. Kass timing dock, för alla tvättstugor är upptagna till kl 19 ikväll. Det var bara att skölja av i duschen så länge, och så får jag hoppas att tvättmaskinen är snabb och torktumlaren gör ett bra jobb så det hinner torka innan det är dags att sova ikväll. Här ska man inte komma och tro att man ska få en lugn helg inte.

IDA_2800

Kommentera här:

