Nehepp, inte idag inte

Här satt jag och skulle klä ena klösträdet i nytt sisalrep, när jag konstaterade att jag räknat fel på hur mycket som behövdes samt fick slut på limstavar. Hopplöst.

Så nu står här en halvklädd klöspåle som inte är till någon nytta alls eftersom katterna inte kommer upp på den. Och att dra iväg och köpa hem mer material är det lite sent för just nu. Så går det när man sätter igång för sent på dagen. Då får man skylla sig själv, helt enkelt.

Men den har haft finfin funktion väldigt länge innan det nu var dags att byta repet. Så här såg den ut när den köptes, i december 2012. Den har alltså varit flitigt använd i nästan tre år sedan dess. Det blir en himla billig månadskostnad för något som varit så uppskattat hos djuren. Vill du köpa en likadan (eller en ljusgrå) så säljs dom hos Zooplus under kategorin Klöspelare.

Egentligen hade jag bara tänkt köpa hem en ny, men när den kändes fin i övrigt kändes det som onödigt slöseri med jordens resurser. Alltså fick det bli nytt rep och lite pyssel för att få det på plats istället. Det nya repet är dessutom himla snyggt, eftersom det både är lite tjockare och har en brunare nyans, vilket gör att det nog försvinner in i hörnet (för ögat då, alltså) där det står ännu bättre framöver.
Det kommer givetvis bilder på det hela när jag väl fått ihop det. Men som sagt måste jag köpa hem mer rep och lim först.

lSCN0251

Kommentera här:

