Hallå från tentakaoset

På fredag är det dags, vilket nog ingen som läser min blogg kan ha missat. Tenta i ortopedi, handkirurgi och reumatologi. Tre tentor, ett tillfälle, fyra timmar.

Därför sitter jag nu som bäst och kollar igenom mina anteckningar, filmer från Khan Academy och pendlar mellan ett tillstånd av ”det är lugnt, jag kan det här” och ”det är ingen idé, det går aldrig vägen”. Allt är med andra ord som det brukar. Men tiden att passa i tentasalen är inte förrän 13:30 på fredag, vilket innebär att jag har en och en halv dag på mig att få ordning på det som ännu inte är på plats – det måste jag väl ändå klara av? Challenge accepted, i alla fall.

Nu ska jag återgå till studierna en stund till, sen äta något (hörde jag ordet nudlar?), lägga mig i sängen och slökolla på något tv-program på valfri playkanal och somna i vettig tid så jag orkar ta vid där jag slutade när jag kliver upp imorgon. Det fabulösa livet som student.

xIDA_9378

Kommentera här:

