Jag önskar mig en usb-port

Men inte vilken usb-port som helst, utan en man kan montera i sitt eget huvud. Tänk så smidigt det vore att kunna föra över information med ett usb-minne från datorn till hjärnan? Eller kanske en dropboxlösning där man bara stoppar in den viktiga informationen i en viss mapp och vips laddas den upp så hjärnan har tillgång till den. Varför forskas det inte inom det här området? Tänk vilken revolutionerande upptäckt.

Det vore drömmen att bara kunna stoppa in det jag behöver kunna i huvudet, och vips så skulle det sitta där som hugget i sten i resten av mitt liv. Snacka om att jag skulle bli bra på mitt jobb då. Bara att lägga tid på att lära sig själva känslan, för det teoretiska skulle redan sitta som ett smäck.

Men nu ser ju inte verkligheten ut så. Istället sitter jag här klockan 21:23 och kollar på Khan Academys informationsfilmer om spondylos. Trist teori, men nyttig kunskap i att ha när man går ut i verkligheten. Och en nödvändighet inför fredagens tentor. Lillebror gör mig sällskap, men som den lyxkatt han är ligger han bara och sover till det susande ljudet av en fläkt som försöker kyla ner den varma laptopen. Jag ska också bli katt i mitt nästa liv. Om man inte uppfunnit en informationsöverföringsmetod likt de jag beskrev i inläggets början, då vill jag helt klart testa ett människoliv igen.

nsl

(Kolla så smidigt. Bara att göra ett hål i huvudet och låta det trilla ner allt från dinosaurier till flygplan)

Kommentera här:

