Dagens kraftansträngning

Cykel till skolan. Några timmar föreläsning (om traumaortopedi, himla intressant ämne!). Cykel till gymmet. Gym i nästan 1 h 40 min. Cykel hem.

Det är 18 km på cykel. Och sagda tid på gymmet. Behöver jag ens säga att jag just nu känner mig rätt slut, och att det nästan ska bli skönt att bädda ner sig under en filt i soffan och plugga reumatologi?

Nåväl, tillbaka till gymprestationen. Idag stod ett pass med Angelica på schemat, igen. Himla trevligt att ha någon att boka in dag och tid med, så det inte går att backa ur med en dålig ursäkt. Jag var dock där en stund innan henne, så det fick bli en rejäl uppvärmning för min del. Kan lova att jag var varm från topp till tå när det väl var dags att köra igång!
Dessvärre ledde det även till att knät inte riktigt orkade på slutet, och jag tappade en del teknik där vilket också bidrog till smärta. Inte någon extrem, bara så det kändes i vissa rörelser samt i trappan på vägen ut. Men det lär inte vara något farligt. Bara att vila resten av dagen, köra lite lugnare nästa gång och bygga upp muskulaturen så den håller för mer ansträngning framöver.

Nu ska jag roa mig med mina studier, det är dags att låta hjärnan jobba och musklerna ta det lugnt. Och förresten, det kommer upp fler systemkamerabilder från helgen i ett inlägg senare idag.

fitness24seven

Kommentera här:

