Tentaplugg igen

Så sitter man här igen och läser inför tenta. Om en och en halv vecka är det dags igen. Då skriver vi ytterligare tre tentor, om än kortare sådana på totalt 4 timmar istället för 6 som det var förra veckan. Men ändå, det är fortfarande tre tentor. Och just nu är jag fantastiskt dålig på att plugga. Är nog en aning slutkörd efter förra veckan. Just nu känns allt annat betydligt roligare än att plugga. Jag har till och med diskat, trots att vi inte ens har varmvatten för tillfället (och ingen vet varför det inte fungerar). Har även passat på att rengöra Kakans öron, vilket resulterade i några välriktade kaninsparkar som orsakade mindre tjusiga, illröda tigerränder över ena handryggen. Kan kalla mig Shere Khan hädanefter.

Kaköronen är i alla fall rena. Och diskhon tom. Lillebror har klappats så mycket att han ledsnat. På Boll har jag undersökt statisk elektricitet, genom att upptäcka att det for ett pirr igenom fingertoppen om jag höll den emot henne när jag klappade med andra handen. Jag har även varit på väg in i badrummet för att duscha några gånger, bara för att komma på att det nog inte är en så trevlig upplevelse att duscha i kallvatten.

Så nu ska jag ta mig i kragen och verkligen plugga en stund, så kan jag kolla om varmvattnets återkomst inträffat senare. Det blir nog tjugofjärde gången för idag.

xIDA_9351

Kommentera här:

