Jag förlänger livet

Man ska inte skratta högt på bussen, men jag kan lova att det var svårt att låta bli nyss. Och ett gott skratt förlänger livet, eller hur? Så gör även anledningen till det, denna gång.

Jag satt nämligen som bäst och pluggade hjärtsjukdomar och funderade över defibrillatorer (hjärtstartare) här på min plats i bussen. När P4, som busschauffören satt igång på en hyfsat hög volym, då börjar spela låten Electric med Leila K. För er som inte hört låten innan, eller som inte riktigt minns den kommer här ett urklipp ur texten:

Come electric power
Shoot it up, shoot it up
Drop the vibe that
No one can stop now
Living the troika
Looking for the lights
Now live your life right now

Helt plötsligt kunde jag se framför mig hur låten handlar om att starta någons hjärta, och det hela blev väldigt komiskt med tanke på hur låtens musik går.

heartwalk

Kommentera här:

