Handla, handla och åter handla

Är det inte fascinerande hur man kan gå in i en affär, och i samma stund glömma bort vad man skulle ha? Jag kom hem med diverse saker. En del av det jag skulle ha, en del annat och vissa saker kom jag aldrig på att jag skulle köpa så jag kom hem utan. En av de där sakerna var jäst. Hur bra går det att baka bullar utan jäst? Inte så värst bra, nej.

Så jag ska snöra på mig skorna, dra på jackan och åter igen knata iväg till affären. Nu är frågan: hur mycket glömmer jag att köpa denna gången? Kommer det behöva bli ännu en tur till affären innan dagen är slut? Den som lever får se. Själv känner jag mig som ett av barnen i Bullerbyn, när dom glömmer att handla falukorv. Men se falukorv, det har jag i alla fall i min kyl!

wpid-2013-12-07-09.49.48.jpg

Det fick bli en gammal bakbild här. Denna gången blir det dock utan saffran.

2 thoughts on “Handla, handla och åter handla

Kommentera här:

