Utställningsbilder

Här kommer bilder från lördagen på Västsvenska Kattklubbens internationella utställning. Det är främst katter från samma klubb som mig, d.v.s. Dackekatten.
Imorgon ska jag helt klart ha ett annat objektiv på kameran. Det var rent hopplöst att försöka fota katterna med mitt 50 mm, det har en närgräns på en halvmeter och är inte så bra på att hitta fokus när ljuset inte är perfekt. Att då försöka fota en katt som rör sig är ett onödigt svårt jobb. Nu har jag satt mitt 40 mm macro-objektiv på kameran, då kan jag stå betydligt närmre och det fokuserar snabbare, så bilderna imorgon ska nog bli ännu bättre.

Vill man se på tjusiga katter ska man helt klart besöka en utställning. Inträdet brukar inte kosta speciellt mycket och katterna finns på plats från morgon till sen eftermiddag, eftersom man inte får gå hem med sin katt innan hela tävlingsdagen är över. Om man undrar något över en viss ras eller särskild katt är det bara att fråga den person som står närmast och hoppas att det är ägaren. De flesta kattägare berättar gärna mer om sina djur och deras ras.

Som vanligt får bilderna inte användas utan min tillåtelse :)

xIDA_9474

Sibirisk katt, S*Zaribs Zenox

xIDA_9516

Devon Rex, S*Wild Things My Wendy

xIDA_9546

Sphynx, PR S*Butt Naked’s CottonCandy For You

xIDA_9567

Domaren Jörgen Billing in action, katten är en siames

xIDA_9580

Orientaliskt korthår

xIDA_9587

Orientaliskt korthår (min egen, Lillebror)

xIDA_9591

Sibirisk katt, GIC S*Sibbemaffians Zaitsev

xIDA_9593

Sibirisk katt, GIC S*Sibbemaffians Zaitsev

xIDA_9625

Sibirisk katt, S*Zaribs Zenox

xIDA_9647

Helig birma, CH SE*Vigalund’s Adorable Anton

xIDA_9653

Kokarder tillhörande birman i bilden ovan

xxIDA_9499

Kurilean bobtail longhair, SE*Kot-à-Kuril Texas Hold’em

xxIDA_9503
Kurilean bobtail longhair, Beauty Bob’s Alfa Romeo, pappa till katten ovan

2 thoughts on “Utställningsbilder

Kommentera här:

