Tufft gympass

Idag blev det regelrätt gymträning. Inget mer provhyttspass med korta gångspurter mellan diverse butiker. Rejäla kettlebells, hantlar, tidtagarur och matta på golvet var dagens melodi. Och jösses vad det känns!

Jag har helt sonika tagit det pass jag tidigare kört ihop med min PT, och genomför det nu på egen hand. Gör mitt bästa för att imitera hans röst i mitt huvud och ställer in mig på exakt samma antal repetitioner och vikter som vi kört förut, det ska inte fuskas bara för att man är ensam. Det fungerar hur bra som helst! På slutet ville jag bara ligga kvar på den där mattan och drunkna i en pöl av svett, ungefär. Benmusklerna bara darrade av ansträngningen, insidan darrade snarare av förtjusning att jag har ett så himla bra pannben och ett program att hålla mig till för att stärka så gott som hela kroppen. Kör jag det här passet + mitt eget mage/arm/axelpass (som ska modifieras lite innan jag delar med mig av det här) några gånger i veckan kommer jag ha riktigt snygga och funktionella muskler till nyår. Och det är ju ett himla fint mål!
Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan det blir dags att höja vikterna, om jag börjar köra det regelbundet.

Jag kan varmt rekommendera att investera i några PT-timmar för att få ett program utformat efter just dig, samt hjälp att få till korrekta positioner. Efter det är det bara att köra på, med vetskapen att du stärker det som behöver stärkas och gör rätt. Det kan låta dyrt, men kolla runt lite och jämför (på Fitness 24 Seven där jag tränar ligger priset på strax över 300 kr/45 min).
En tränad kropp mår bättre och har bättre förutsättningar än en otränad, så investera tid och pengar i dig själv!

b2fc5124efe41b0313648521dcbfb2bf

Kommentera här:

