Hårlöst kattskrälle

Härmed kan jag konstatera att fröken Kaka ska gå på strikt diet nu. Nog för att hon satts på diet redan, men den här upptäckten gjorde att det kommer bli rent militäriskt strikt för husdjuret framöver.

Hon är nämligen för tjock för att kunna tvätta sig i ändan. Istället tvättar hon magen om och om igen, så pass att hon nu ser alldeles tunnhårig ut där. Min första tanke när jag såg det var ”foderallergi?!”. Men eftersom hon äter samma mat nu och det inte blivit värre på tre dagar, inte är varmt, inte irriterat och inte ömt så lär inte så vara fallet. Tur det! Men faktum kvarstår: hon ser ut som en hårig knubbsäl och så kan vi inte ha det.

Damen äter nu enbart blötmat och är oerhört missnöjd över det. Nog för att hon gillar sin blötmat också, men favoriten är helt klart kalorispäckade torrisar i mängder. Jag kan tänka mig att fröken Kakas dröm vore ett helt bollhav av torrisar, som hon kunde slänga sig i likt Joakim von Anka dyker ner i sina pengar. Om inte annat så är det en rätt rolig syn.
Hon borde ha ett hamsterhjul också. Eller ett löpband. Kan ingen starta Biggest Loser för katter? Mitt Kakmonster skulle helt klart skicka in en ansökan om att få vara med (inte självmant, men jag skulle skicka den åt henne).

image

Kommentera här:

