Tufft pass och knäpp pulsmätare

Det blev en lång uppvärmning för mig idag, eftersom jag anlände till gymmet i mycket god tid innan jag hade min inbokade PT-timme. Löpbandet hade dock fått en knäpp, för enligt det låg jag på över 200 i puls – trots att jag inte rörde någon pulsmätarpryl och snarare lär ha legat runt 130 när just detta fotot togs. Nåväl, en knäpp pulsmätare behöver man inte bry sig om. Jag fortsatte att värma upp  och vips var det dags för den riktiga träningen.

Och vilket pass sen. Svetten flödade likt ett monsunregn. Kändes det som i alla fall. Benmusklerna skakade, andningen var snabb och magmusklerna ville mest säga upp sig. Men jag tog mig igenom hela passet som det var tänkt och vips var det dags för nedvarvning.

Idag har jag kunnat konstatera att jag tappat styrka i axlarna (men det visste jag ju om sedan innan och har en plan för att åtgärda), att benen har blivit starkare men att vänsterbenet behöver komma ikapp eftersom jag förmodligen avlastar det när jag cyklar och att konditionen förbättrats.

Förutsatt att ingen förkylning kommer som ett bakslag imorgon är det bara att köra på igen. Här ska strävas efter en jämnstark kropp!

image

Kommentera här:

