Hej lördag!

Gårdagens musikquiz ledde inte till någon vinst. Vi hamnade någonstans i mitten, fyra poäng bakom vinnaren om jag inte minns fel. Sällskapet var trevligt, quizledaren borde hitta något annat jobb.

Jag har aldrig varit med om en sån långsam och omständlig människa. Han hade inte koll på sina frågor, och fick därför läsa om dom när han tolkat fel. Visst, det kan skyllas på att han inte författat dom själv, men ska man leda ett quiz är det ju en fördel om man gått igenom frågorna på förhand. Vissa av frågorna var inte heller någon höjdare, som när man skulle lista tre filmer som Will Smith medverkat i – men vid rättningen var det tvunget att vara tre filmer av de som frågemakaren skrivit upp i svarslistan, hur man nu skulle kunna veta vilka denne valt ut. Värdelöst.
Tid tog det också. Tre hela timmar för ett quiz på 20 frågor. Man får ju hoppas att dom rättar till många av problemen till nästa gång, för det här var som sagt ingen höjdare.

Men som sagt, sällskapet var trevligt och även maten var god så jag kan leva med att detta quiz inte uppfyllde förväntningarna fullt ut.

Idag är det i alla fall lördag. Jag håller på med mina instuderingskort så jag kan roa mig på tåget som jag snart ska bege mig iväg mot. Denna dag bjuder på en tripp till Tidaholm, där min moster ska ha sitt födelsedagskalas. Sedan stannar jag där över natten och åker hem igen imorgon. Pyttesemester, ungefär.

Tills det är dags att åka får katterna njuta av uteplatsen, klappar och torrfoder. Fröken Kaka är nämligen högst missnöjd över att dom nästan bara får blötmat numera, men så går det när hon blivit tjock och måste banta. Dock går det inte att lägga fram blötfoder nog för att hålla dom mätta till imorgon förmiddag, så det blir helt enkelt fri tillgång till torrfoder över kvällen och natten. Kakan jublar.

xIDA_7459

Kommentera här:

