Tandhelvete

Jag kan ju vara glad att jag blev av med förra lägenheten en månad tidigare än jag egentligen skulle, så jag inte behövde betala dubbel hyra i augusti. För den summan får jag nu lägga på att rotfylla en tand istället. 4000 spänn kommer det gå på totalt. För något jag inte kan rå för själv. Kul. Och dessutom måste jag vänta en månad innan det blir gjort, för det finns inga tider. Bara hoppas att den provisoriska lagningen som redan suttit i en månad går mer på att sitta kvar i en till.
Men knäckebröd och vatten tills dess är ju alltid trevligt. Lär inte behöva oroa mig för några fettdepåer efter det i alla fall. Ja, jag är bitter.

Men just nu ska jag bara tränga bort allt det där. För jag ska ner till stan, möta upp ett gäng med tjejer och äta en måltid som i dagsläget känns alldeles för dyr för min plånbok. Men jag tackade ja till platsen för två veckor sedan och det vore rent oschysst att backa ur nu. På med en katthårsfri outfit, ett klädsamt leende och iväg mot bussen.
Eller en orolig blick över hur det här ska gå?
image

Kommentera här:

