Då var alla anteckningar ordnade

Det känns fantastiskt skönt att vara helt i fas med att ha renskrivit sina föreläsningsanteckningar kan jag lova! Dock återstår det en hel del arbete med dom innan jag är redo för tentan, men det arbetet blir betydligt enklare när man har ordning på allting. Apropå det så kommer nästa del om studieteknik upp i ett inlägg här imorgon, och det handlar just om hur/vad man gör just efter föreläsningen och fram till tentan. Tipsen fungerar för övrigt lika bra på både gymnasie- och grundskolenivå.

Imorgon väntar en heldag av nya kunskaper inom hjärtrehab och hjärtsjukdomar hos barn (och därmed nya föreläsningar att renskriva efteråt). När jag kommit hem ska jag sätta mig och börja bearbeta det första området av de tre vi ska skriva tenta på om bara två och en halv vecka. Att läsa tunga böcker och flera sidor fulla av anteckningar för att försöka lära in det som står där är inte speciellt effektivt, nej här ska det användas bättre knep och teknik än så. Som sagt, ni får ta del av mina tips imorgon – och jag lovar att dom är guld värda!

xIDA_9366

Kommentera här:

