”Men, den här är ju oöppnad!”

Eftersom jag tidigare varit en disneyfilmsnörd äger jag 52 av de hittills 53 som i Sverige kallas klassiker. Den enda som saknas är Big Hero 6, som jag inte ens vet om den kommit ut på dvd än (och jodå, jag kommer köpa den också). Att jag har alla dessa vet givetvis Danne om, så då och då kommer förslaget om att kolla disneyfilm. Så var det idag, och valet föll på Lejonkungen.

Danne fiskade upp min enda disneyfilm på blu-ray och tog ut plastfodralet ur den pappkartong som utgör själva höljet. Sen utbrast han ”men, den här är ju oöppnad!”. Att öppna den verkade inte finnas på kartan, för det får man tydligen inte. Men jag kan inte riktigt förstå det där. Man har väl filmer för att man ska se på dom? Att just denna är inplastad beror på att jag har dvd-versionen sedan innan, men där är den lite omgjord och på bluray finns originalversionen (samt att det är bättre kvalitet, förstås).

Nej i min samling av filmer är det fritt fram att ta loss plasten och avnjuta innehållet, så länge man inte repar skivan.

20130130-221618.jpg

En flera år gammal bild på Boll och en hel rad disneyfilmer

Kommentera här:

