Nya objektivet

Kom på att jag ju glömt att presentera mitt nya objektiv, trots att jag nu haft det i en och en halv månad.

Jag skaffade alltså ett Tamron 70-200/2.8 till min Nikon. Anledningen är enkel: jag har velat ha ett ljusstarkt teleobjektiv ända sedan jag köpte kameran för några år sedan. När då det här kom ut till ett rabatterat pris så slog jag till.

Hittills är jag väldigt nöjd. Skärpan är bra, det är lättanvänt, autofokusen fungerar som den ska och det blir tjusiga bilder. Dessvärre har jag inte kunnat använda det så mycket som jag hoppats, eftersom det kräver att motivet är en bit ifrån för att kunna fokusera. Det har därför inte passat speciellt bra ihop med en regnig sommar där jag mest haft inomhusavstånd till mina djur. Men planen är att detta objektiv ska hålla bra länge, så det ska nog hinna bli ett helt gäng bilder med tiden.

tamron70200

Såhär ser det alltså ut. En rejäl pjäs som väger omkring ett kilo.

Kommentera här:

