Dagen fortsätter inget vidare

Som ni kunde läsa imorse startade min dag rätt dåligt. Sen satte jag mig på cykeln och trampade iväg mot skolan. När jag nästan var framme fick jag dock kasta mig på bromsarna – för plötsligt for det en grävling över cykelbanan. Inne i Göteborg! Just den händelsen vad dock ganska trevlig, för grävlingen galopperade vidare och hoppade ner i gräset på andra sidan och jag blev en naturupplevelse rikare.

Sen gick det vidare utför. Föreläsningen vi haft under flera timmar idag bestod nästan enbart av samma saker som vi redan gått igenom med en annan föreläsare igår, vilket mest var trist att lyssna på eftersom det inte var i repetitionssyfte utan som att det var något helt nytt som presenterades.

Mot lunch började näsan rinna likt en vattenkran. Så mitt planerade gympass blev det knappt något med alls. Jag åkte dit, hjälpte Angelica i en del övningar och gjorde inte speciellt mycket själv. Så himla typiskt, jag hade ju velat testa mitt nya egengjorda program!

Cyklade hemåt, ställde cykeln i förrådet och klev in för en efterlängtad dusch. Där någonstans började halsen att krångla. Nu känns det som att jag har en tennisboll i svalget, jag nyser och hostar och snoret har ingen hejd. Inte roligt någonstans. Men än så länge har jag ingen feber och mår bra i övrigt, och jag hoppas innerligt att det stannar där eftersom vi har obligatoriska moment i skolan imorgon. Ska försöka dämpa det hela med glass, det är ju positivt i alla fall.

bananaicecreamidakck

Kommentera här:

