Två och en halv timme senare

Ja jösses. Det där med att renskriva sina anteckningar är inget som går fort direkt. Åtminstone inte om man ska läsa igenom det som står ordentligt och slå upp krångliga ord längs vägen. Jag får dessutom skriva om allt i ett dokument på datorn, eftersom det inte går att kopiera direkt från PDF-filen utan att det blir några få bokstäver per rad så jag istället får sitta och försöka sammanfoga ord och meningar – vilket tar ännu längre tid och är oerhört frustrerande. Men jag får se det positivt, det blir extra bra repetition när jag verkligen måste läsa det som står för att få ut det genom fingrarna.

Jag började med det hela lite snabbt igår, men kom inte så långt. Så idag har jag nu suttit i två och en halv timme, och då fått färdigt och bra dokument över två halvdagars kirgurgiföreläsningar. Kvar att skriva rent är ett gäng föreläsningar i invärtesmedicin och ännu en i kirurgi. Tack gode gud att dom föreläsningarna inte innehåller lika mycket text var som dom nyligen fixade gjorde (dom utgör numera 14 A4-sidor i storlek 10,5, dock är allt skrivet i punktform så det är inte fullspäckat av text som tur är). Det blir väldigt snabbt mycket när det radas upp sjukdomar, symptom, orsaker, komplikationer och behandlingar.

Gjorde ett mindre skärmklipp. Såhär ser det alltså ut sida efter sida, i stort sett. Bara att plugga in i huvudet! Kommer göra instuderingskort för att underlätta det hela. Ska även jaga fler studietekniker, lovar att lägga upp ett inlägg om det här framöver.

Skärmavbild 2015-09-02 kl. 20.49.58

Kommentera här:

