Full fart

Cykel hit och cykel dit, föreläsningar och postutlämning, glömma hälften av det man skulle ha i mataffären och borsta kattänder. Ungefär sådär har min dag sett ut idag. Plus renskrivning av föreläsningsmaterial. Och nu är det läggdags.

Fick hem kattmunmedel idag. Lillebror har universums äckligaste andedräkt, och är röd i tandköttet långt bak, så han får vackert finna sig i att bli tandborstad från och med idag. Jag kan lova att det inte var populärt, men förhoppningsvis ska det gå att vända det här utan veterinärinblandning genom att han utsätts för den ack så hemska tandborstningen. Tur för mig att han har minne som en guldfisk, för så snart jag släppt honom så ska han absolut vara plåsterkatt igen.

På posten hämtade jag även ett paket från Kina, innehållande en kameraryggsäck av mer kameravänlig modell än den jag har sedan tidigare. Den är betydligt svårare att sno någonting ur, eftersom öppningen är mot ryggen och den har man ju mot kroppen vid användning. Och så är den rosa, vilket är mycket roligare än de traditionella svarta som hänger på rad i fotobutikerna. Den ska fotas någon dag framöver, måste bara invänta att den intar en något snyggare form än väska-som-precis-legat-nedknölad-i-ett-paket.

När jag ändå var och hämtade post (och lämnade, för jag lyckades skriva ut en fraktsedel till slut) så skulle jag handla. Det enda jag kom ut med var en förpackning cocktailtomater. Och det trots att jag hade en liten lista på saker jag faktiskt skulle ha. Bra där Ida, verkligen jättebra jobbat. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen = bara att vackert cykla till affären imorgon igen. Tur att det inte är så långt.

Nu ska jag stänga ner datorn, och därmed även släppa kirurgianteckningarna för idag. Ögonen går nästan i kors och jag kan knappt stava rätt till suturinsufficiens. Så nu blir det tandborstning (för mig denna gång, Lillebror är klar med det för idag), nedbäddning och förhoppningsvis många timmar ostörd sömn innan alarmet plingar igång klockan sju imorgon.

xIDA_9289

2 thoughts on “Full fart

Kommentera här:

