En kvällspromenad

Idag har jag träningsvärk från midjan och ner ungefär. Jag fick nämligen för mig att jag skulle ta en promenad igår, i de easytoneskor jag inte använt på evigheter.

Så jag gick ut. Med en podd i öronen flöt tiden förbi som ingenting, och meter efter meter avverkades. Resultatet blev 12 km på strax över två timmar. Och det motsvarar ungefär 100 g choklad (nåväl, nu lär det ha kostat mer än så med tanke på att jag hade skor som är runda undertill så man måste jobba mer med musklerna, men det där är sant för en promenad i normala skor i alla fall). Alltså: för att förbränna 100 g choklad krävs över en mils promenad. Enkelt att äta, svårare att bli av med. Men tänk vilka snygga benmuskler jag kommer få om jag fortsätter att gå raska promenader i dom här skorna?!

12km

Kommentera här:

