Dagsfärskt

Idag har jag tagit några nya bilder på djuren. Det är inte det lättaste, med tanke på hur dom far omkring på den där uteplatsen. Och dom har då rakt inte tid att titta åt det håll jag vill. Mestadels går dom runt på marken och glor rakt fram, och den vinkeln blir inte så snygg eftersom jag inte vill ligga ner på stenplattorna. Men jag gör mitt bästa genom att klicka med linslocket, dra i dragkedjor, vifta med leksaker och göra konstiga ljud.

Några fina foton fick jag till i alla fall, så här får ni se en på varje. Planen är att stoppa in fler bilder från detta tillfälle i andra inlägg framöver. Samtliga är fotade med en kamera av modellen Nikon D7000, till vilken jag använt objektivet Nikkor 40 mm/2.8

xIDA_9270

Kakan. huskatt, hona, 6 år

xIDA_9325

Boll. huskatt, hona, 8 år

xIDA_9295

Lillebror. orientaliskt korthår, hane, 9 månader

Kommentera här:

