Smart pryl till duschen!

Fortsättning på vattentemat från tidigare idag. När jag ändå var dyngsur och smutsig (när man blir nedstänkt av gatuvatten från både sin egen och andras cyklar samt bilar så blir man inte ren, så är det bara) tänkte jag att jag lika gärna kunde göra rent brunnen i duschen, eftersom vattnet runnit undan så dåligt där och jag blivit less på att duscha med så dåligt vattentryck att det knappt gått att skölja ur schampot ur håret.

Den tanken lär ingen annan ha tänkt på bra länge, för jösses vad äckligt det var. En rejält stor klump med hår satt i vägen. Så den är nu kastad och borta ur systemet. Vattnet rinner ner likt niagarafallet, om än inte i lika stora mängder.

Men jag har också satt dit en pryl. En håruppsamlare. Som ett hårnät, fast man inte har det på huvudet utan i brunnen. Men funktionen är detsamma: att se till att håret inte tar sig förbi. Fantastiskt!
Just den variant som jag köpt heter Stoppa Stoppet. Ett tvåpack går på 40 spänn, och är betydligt enklare att rensa ur än att böka med vattenlås och grejer. Finns på t.ex. Clas Ohlson.
Det finns även en annan variant som går under namnet Hårfällan, den finns även för diskhon om man planerar en husdjurstvätt där i.

stoppastoppet

Kommentera här:

