Blöt, blötare, blötast

På McDonalds står det om blötdjur i allergiinformationen. Jag är nog ett sånt. Ett sånt där blötdjur, som inte finns i hamburgarna. För jösses vad det regnat på mig idag! Hade jag varit en växt hade jag antingen vuxit flera meter, eller dränkts.

Men jag har i alla fall varit på plats i skolan, gjort klart ett grupparbete (ihop med övriga gruppmedlemmar då, såklart) och cyklat hem igen. Gick raka vägen in i tvättstugan, där jag hade sån tur att den var ledig så mina skor och jacka kunde hängas in i torkskåpet direkt. Ibland har man flyt! Ja, mer än på vattnet då alltså.

Tog en bild innan jag cyklade iväg från skolan. Att den är så suddig beror främst på att det bara vräkte ner regn. Och nej, jag stod inte ute i ösregnet och tog en bild, jag befann mig precis innanför ytterdörren. Helt dum är jag inte.

image

 

Kommentera här:

