Fika, mörker och många minuter

Det blev en oerhört trevlig fikastund med nya bekantskaper idag. Så trevlig att jag inte kom hem förrän det var mörkt ute. Det märks tyvärr att vi går mot mörkare tider. Hade jag fått bestämma hade det varit sommarljust året om. Måste komma ihåg att stoppa ner mina cykellampor i skolväskan om det skulle bli fler kvarstannanden nere i centrum, det vore ju rätt trevligt att följa lagen och ha någon typ av lyse fram och bak när man trampar hemåt.

Men jag har inte bara fikat, sett mörker och gått på föreläsning idag. Jag har även varit på ett gympass. Och cyklat, utöver det. 2 mil på cykel och 40 minuter på gymmet, det är inte illa pinkat det!
Passet var ett cxworx, vilket har fokus på mage, rygg och rumpa. 30 minuter, intensivt men skönt när det är över (vilket alltså betyder att jag körde 10 minuter själv utöver det, ganska lätt att räkna ut dock med siffran jag angav ovan). Och bäst av allt var att det matchade himla fint med dagens föreläsning, eftersom jag utan problem hann trampa iväg till skolan (i regnet…), leta reda på en avlägsen sal vi inte brukar vara i och äta ett mellanmål i lugn och ro innan det var dags att vässa öronen och släppa in nya kunskaper i huvudet.
Planen är nu att gå på ett likadant pass på fredag igen. Här ska byggas tjusiga muskler!

0e0700418923a5b347681327eb20de16

Kommentera här:

