Då var det måndag

Klockan är strax efter åtta och jag har precis ätit frukost. Om tre timmar ska jag bege mig iväg mot skolan, eftersom vi idag börjar sent idag med en introduktion till terminens kurser och en efterföljande föreläsning i invärtesmedicin. Skönt nog har vi sovmorgon även tisdag och onsdag, då det bara ligger eftermiddagsföreläsningar.

På ett sätt ser jag fram emot skolstarten. Det ska bli skönt att återfå någon slags rutin och fortsätta plocka högskolepoäng. Samtidigt känns just den här terminen ganska skrämmande. Vi har väldigt många salstentor (9 st), och utöver det även praktiska examinationer. Det trots att vi ändå går på praktik i fyra av 20 veckor. Högt tempo med andra ord.

Jag har redan börjat kolla lite på tips och idéer om hur man kan strukturera sina studier, det känns som att det är bra att bygga upp en plan redan från start. Så det ska jag nog sitta med i eftermiddag, om vi fått tillräckligt med information under introduktionen vill säga. Utöver det kan jag bara försöka sitta lugnt i båten, inte stressa i onödan och ta saker som dom kommer. Det kan bli spännande.

wpid-wp-1409590327796.jpeg

One thought on “Då var det måndag

Kommentera här:

