Söndagskväll

Det söndag, det är kväll och det är slut på ledigheten från och med imorgon. Jag gav mig själv ett sommarlov, för att försöka hinna ikapp mig själv och varva ner med min första längre ledighet på flera år. Snacka om att det var välbehövligt!

Just nu pågår kattgos med Boll och slött TV-tittande, här ska ingen skolstartsångest ta över. Tvärt om försöker jag hålla kvar vid tanken att det känns bra att gå in i den tredje terminen imorgon. Snart är jag på god väg mot att ha genomfört halva utbildningen, det är inte fy skam!

Jag har i alla fall fina planer för veckan som kommer. Först och främst ska jag försöka cykla till och från skolan alla dagar, med reservation för om det spöregnar möjligen. På tisdag blir det promenad med en ny bekantskap, på onsdag blir det eventuellt fika med flera nya bekantskaper och på fredag kväll kommer eventuellt Danne hit för att stanna till på söndag. Jag har även fixat matlådor för alla skoldagar och fyllt frysen med både lättlagade och lite mer tidskrävande råvaror, plockat fram det jag behöver inför skolan och laddat GPS-klockan så jag kan logga mina cykelturer. Det är med andra ord bäddat för fullt fokus på skolan, med trevliga fritidsaktiviteter och inga måsten.

wpid-20131211_101343.jpg

Kommentera här:

