Vitt var det här

Då var klösträdet målat och åter igen ihopskruvat och placerat på rätt ställe. Inga kattassar i färgen, fascinerande nog!
En diskret färg som smälter in fint i mitt hem, det kan knappt bli bättre. Dock glömde jag att ta en bild på hur det såg ut före, typiskt nog. Så jag letade upp en från mitt arkiv, där man dock inte ser att träet är gulnat eftersom det bara hade den gula färgen på vissa ställen (beroende på hur solen legat på).

wpid-wp-1437561693317.jpeg

Och så nu, med vita trädelar. Lite färg längst ner på sisalstolparna är det, men i verkligheten syns det knappt alls. Vet inte varför det blev en sån rejäl kontrast på bilden, men då vet ni i alla fall att bilden inte är riktigt sanningsenlig gällande just det.

xIDA_9225

Det är ingen superstor skillnad egentligen, men det gör ändå att hela klösmöbeln passar in bättre. Dessutom har jag nu förankrat det i taket, eftersom jag hade en träbit som var i lämplig tjocklek för att kila in mellan gängstång och tak. För att dölja den mindre vackra stången sitter där dessutom en tygstrumpa av samma tyg som övriga klösträdstextilier är gjorda av, det höjde intrycket ännu mer.
Katterna verkar också nöjda. Inte för att dom verkar bry sig om ifall deras träd är obehandlat eller vitlaserat, men för att dom fått det tillbaka. Kakan njuter för fullt på översta platsen, den abonnerar hon på.

 

Kommentera här:

