Nu är jag igång igen

Färgburken öppnades, penseln doppades och Projekt:Måla klösträdet sjösattes.
Som alla träd från PetFun var det av obehandlat trä när det köptes in, och min plan har alltid varit att måla det vitt. Så idag, över två år efter inköpsdagen, passade jag på.

Att måla med tre medstjälpare som aktivt går omkring och pillar på saker har inte varit det lättaste. Men nu är allting målat och står och torkar (nu med stängd dörr ut dit, jag har ingen lust att sitta och titta på när färgen torkar för att kunna agera kattpolis vid behov).

Vit lasyr är det, så träets struktur kommer lysa igenom vilket passar mig perfekt! Då får det ha kvar en del av sin naturlighet, samtidigt som färgen passar in bättre här hemma och jag slipper att träet gulnar (vilket det börjat göra).

Om några timmar är det dags att ta in det för att skruva ihop det igen. Spännande!

image

Att jag inte tagit isär alla delar beror på att de två delarna som sitter i bottenplattan sitter ihop med vanlig skruvar, och den delen som står lutad mot stolen har jag dragit åt så hårt att jag inte längre får isär den. Resultatet är att det finns lite färg även på sisalrepet i det varv som ligger närmast träytorna, men det lär inte störa nämnvärt eftersom färgen inte skiljer sig jättemycket. Skulle jag senare komma fram till att det är störande så får jag helt enkelt fila lite lätt där för att bli av med den, inte värre än så.

One thought on “Nu är jag igång igen

Kommentera här:

