Jakten på nätverksuttaget

I min hyra ingår snabbt internet. Inte en enda gång har jag använt detta snabba internet, eftersom det ställe där jag trodde nätverkskabeln skulle stoppas i (där den alltså inte fungerat) tydligen inte är i bruk alls. Det ska enligt supporten finnas ett annat nätverksuttag någonstans i min lägenhet. Någonstans. Inte ett hum, ingen fingervisning, bara någonstans. Och jag kan inte finna detta någonstans.

Supporten har kollat att det funnits internetanslutning i min lägenhet förut = det måste finnas ett uttag. Men var det är? Ingen vet. Jag tycker att jag letat, men tydligen inte tillräckligt bra. Inte ens när lägenheten var tom på prylar. Lägg här till att jag bor på 35 kvadrat. Det är inte så fasligt mycket väggyta för ett nätverksuttag att gömma sig på. Men tydligen är det vansinnigt bra på kurragömma.

Jag ska nu därför på ett högst systematiskt sätt finkamma dessa väggar i jakt på det ställe där en nätverkskabel kan tänkas passa. Likt Sherlock ska jag gå med de uppmärksamma ögonen och ficklampa, för att finna det rätta stället. Nätverkskabel, misströsta ej, jag ska förr eller senare upptäcka din fästpunkt här i världen.

One thought on “Jakten på nätverksuttaget

Kommentera här:

