Alla tänder i behåll

Jag får snart byta namn på min blogg till Tandbloggen. Men det ska det nog bli ändring på ganska snart, för nu är tandläkarbesöket avklarat.
Alla tänder sitter kvar i munnen. Men den på bilden är numera urborrad och förberedd för rotfyllning. Det ska bli himla skönt att få den åtgärdad, för nu har den förpestat mitt liv sedan februari. Visdomständerna däremot såg fina ut tyckte hon, dom växer rätt och har därför bara spolats ur i de flikar dom bildats i tandköttet. Men om det svullnar upp mer ska jag komma in och få penicillin.

Förhoppningsvis hjälper det där borrandet för att få bukt med de akuta besvären, det märker vi när bedövningen gått ur. Men först ska jag passa på att sova lite, nu när jag inte känner av någon smärta.

image

2 thoughts on “Alla tänder i behåll

Kommentera här:

