Det här gick ju inte som planerat

En tripp till akuten blev det idag. Käken gjorde så ont att det inte var hanterbart, hela kroppen bara skakade trots maxdos ipren+alvedon+kyla. Dessvärre finns det ingen jourtandläkare man kan få tag i i Västerås en söndag klockan 13, och på vanliga akuten kan dom inte åtgärda tandproblem (eller få tag i någon tandläkare dom heller, trots att dom försökte). Men jag fick i alla fall med mig några morfintabletter för att klara mig till imorgon, då vanliga tandläkarmottagningarna öppnar igen. Det har tagit udden av smärtan, så den är hanterbar så länge jag sköljer munnen i kallvatten sisådär var tredje minut. Tur att kallvattnet är gratis här hos Danne…

Dessvärre betyder det att jag mest troligt inte kan ta mig hem imorgon som planerat. Skulle egentligen åka ett tidigt tåg till Göteborg, men att sitta på ett sådant i ca fyra timmar med sånna här smärtor och ingen möjlighet att skölja med iskallt vatten kommer tyvärr inte fungera. Alltså lär det bli tandläkarbesök i Västerås istället. Så nu försöker jag fixa kattvakt några dagar extra, så jag ska kunna fixa det som gör ont här på plats i Västerås och sen vara ynklig i Dannes soffa tills det känns bra nog att åka hem igen (då har jag dessutom någon som kan se att jag överlever, fixa mat och sånt där nödvändigt).

Den här smärtan önskar jag inte ens min värsta fiende. Inte för att jag tror att jag har några fiender, men om jag haft sånna så hade jag ändå inte önskat dom det här.

Kommentera här:

