En sömn, en sömn, mitt kungadöme för en sömn

Augustinattens kyla är inte sträng,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i egen säng,
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
ingen snö på varken fur eller gran.
Ingen snö heller på taken,
endast Ida är vaken.

Klockan är 03:04 i skrivande stund, och jag kan absolut inte sova. Har hittills inte ens nickat till, för de växande visdomständerna gör helt vansinnigt ont. Överdosering av ipren + alvedon hjälper ingenting alls (och några fler ska jag definitivt inte ta, en för mycket av varje är illa nog). Så här sitter jag, klarvaken i huvudet av smärta men med en kropp som vill vila.
Som jag önskar att man kunde trolla bort smärta, för det här är helt och hållet vansinnigt. Enda gången det inte gör ont är när jag går omkring, och det orkar jag bara inte göra mer just nu.

Kommentera här:

