Förbannade tandjävel

Ja, jag får använda ett grovt språk när det gäller den här. Den senaste veckan har jag haft ont mer eller mindre varje dag och varje natt av en visdomstand som försöker växa upp sin sista bit. De senaste två nätterna har jag sovit sammanlagt 8 timmar, för att det gör så vansinnigt ont.

Så idag ringde jag tandläkaren och frågade om det finns något jag kan göra, utöver att ta värktabletter. Fick då tipset att köpa en spetsig tandborste och corsodylgel, och borsta det runt tanden i några dagar och se om det hjälper. Så nu har jag köpt och jag har testat, återstår att se om det gör någon skillnad.

För när inte ens citodon gör att jag kan sova mer än tre timmar, då kan jag lova att smärtan är rejäl. Måtte den vara färdig med sitt växande snart så jag får slippa den här vidriga värken. Det gör liksom ont ända upp i örat.

image

Kommentera här:

