Här var det pelargonbilder

Klocka är 8:00 och jag har varit vaken i sisådär fem timmar. Inte för att jag tyckte att det var en bra idé, utan för att jag drömde en mardröm där jag blev jagad av en björn, lyckades vakna innan den fick tag i mig och var sedan klarvaken. Låg kvar i sängen tills Danne åkte till jobbet för strax över en timme sedan, sen var det bara att ge upp och starta dagen på riktigt.

Väl vid datorn såg jag att jag fått en kommentar där jag ombads visa bilder på de megapelargoner jag tidigare nämnt. Nu är inte pelargonerna i sig speciellt mega, det är mest jag som gått väldigt, väldigt nära med mitt macroobjektiv, som jag dessutom utrustat med ett close up-filter (som ett förstoringsglas man sätter längst fram på objektivet) av storlek +4. Jag tror minsann att jag ska klicka hem några close up-filter med ännu mer styrka, både till det här objektivet (som är ett Nikkor 40mm/2.8) och till det nya.

Här är alltså min pelargon av sorten Prinsessan Caroline, i väldigt närgångna bilder.

xIDA_8217

xIDA_8219

xIDA_8221

xIDA_8228

xIDA_8249

La in den sista bilden på Flickr också, där fick den behålla lite mer skärpa:

One thought on “Här var det pelargonbilder

Kommentera här:

