Tågaparty

Ja inget togaparty alltså, för jag ser ingen som ser ut att vara från forntida Rom iklädd något som liknar ett lakan. Åtminstone inte i min vagn.

image

Jag sitter nu alltså på tåget som ska ta mig till Västerås. Eller ja, det verkar bli ersättningsbuss sista biten så det får ta mig så långt det kan i alla fall. Innan jag bokade min resa hade jag fått ett reklammail från SJ, innehållande en rabattkod för biljetter i första klass. På så sätt blev det ett billigare alternativ än andraklass som jag normalt sett åker. Jag såg framför mig hur jag skulle få sitta i nån tjusig läderstol, med extra bredd och benutrymme och andas business.

image

Riktigt så var dock inte verkligheten. Det ser nämligen ut exakt som i andraklass, med skillnaden att det är en dörr mitt i vagnen så det blir lite, lite tystare om dom andra resenärerna pratar. Det gör dom dock inte. Vi är dessutom bara tre personer på varje sida av dörren. Tämligen onödigt. Jag måste medge att jag inte riktigt kan förstå att folk normalt sett betalar sisådär det dubbla priset mot andraklass. Sätena är likadana, ingen extra bredd eller benutrymme. Och ingen businesskänsla alls. Inte ens en liten fruktskål finns det. Trist!

image

Kommentera här:

