Fullt ös, men inte medvetslös

Cykel ner till stan på ny rekordtid: 20 minuter. Dock inget att rekommendera om man ska på exempelvis en arbetsintervju, för med svett i pannan och högrött ansikte av ansträngningen (ja Götaälvbron, jag syftar främst på dig och sin evighetsuppförsbacke just nu!) är man kanske inte sitt snyggaste jag. Hoppas jag i alla fall, att jag ser bättre ut i ett mer utvilat tillstånd alltså. Men nu skulle ju inte jag på någon arbetsintervju, alltså var det helt lugnt. Istället blev det lunch ihop med mamma + moster + övriga delar av deras familjer (lunchbiff med råstekt potatis och bearnaisesås, det är grejer det!). Och sen blev det yoghurtglass. Och promenad till deras hotell, följt av vidare promenad till tåget där dom skulle åka hem. Så det blev hejsvejs och upp på cykeln igen för min del.

Trampa förbi utanför mitt hem, vidare mot postutlämningen för att hämta paket, förbi Netto på vägen tillbaka igen där jag bara råkade köpa en typ 4 kg tung vattenmelon för att jag av en ren händelse blev sugen på den där och då, fortsatt trampning med en tung melonkasse på styret sista biten hem. Cykeln i cykelstället, mig själv in i lägenheten, melonen på köksbänken, snabb sittande vila i soffan och så iväg igen. Cykel bort till gymmet, ett bodybalancepass på en timme + lite styrketräning och så var det dags att trampa hem igen. Ett jäkla cyklande fram och tillbaka idag med andra ord. Men det är bra! Benstyrka och flås kan man aldrig ha för mycket av, tror jag i alla fall. Jag lovar att säga till om jag får för bra kondition eller benmuskler!

wpid-wp-1437943881680.jpeg

(Den här bilden är inte från idag, för det har varit sol och regnfritt. Men den får duga ändå, för den har inte visats här förut)

Kommentera här:

