Nu brinner det

Nu brinner mina axlar och skulderblad. Inte bokstavligt talat såklart, för då skulle jag ligga på marken och febrilt rulla runt eller försöka kväva det hela med en filt istället för att blogga om det. Jag har nämligen smort in mig med tigerbalsam, så det bränner rejält även vid avsaknad av eld.

Jag har inte gjort färdigt min inlämningsuppgift idag, eftersom det blev lite väl mycket tunga grejer på en gång. Att läsa igenom flera vetenskapliga artiklar, plocka ut sådant som skulle kunna vara intressant, göra korrekta referenser och sådär tog hårdare på hjärnan än jag räknat med. Så när det inte längre gick att hålla sig till att läsa på en och samma rad, utan hjärnan blandade ihop ord högt och lågt fick det vara dags att lägga datorn åt sidan. Istället fick det bli en powernap (som nog blev för lång för att få kallas så egentligen…) följt av en cykeltur till gymmet, för att låta kroppen jobba lite också.

Väl där vankades det ett bodybalancepass för min del. Nu när jag kört den här versionen en gång innan var det enklare att hänga med, eftersom jag nu gjort alla övningar en gång och hade lite koll på vad som skulle dyka upp.
Vad jag inte gillar är att axlarna och ena skulderbladet ska jävlas med mig så fullständigt. Idag gjorde det ont i vissa positioner, axeln låste sig några gånger och armarna började domna bort i vissa rörelser. Jag hoppas att det är relaterat till att jag tappat styrka där, annars lär det vara något som hänt i samband med flytten. Som tur är märker jag ju inte av något i vardagen, vilket stärker min teori om att det är svaghet. Jag har styrka nog att göra det jag brukar, men kanske inte så mycket mer. Får se om tigerbalsamet kan göra någon förbättring över natten.
I övrigt gick det bra i alla fall. Och så även cykelturen hem.

Något träningsprogram har jag dock inte lagt upp idag, det har helt enkelt inte hunnits med. Men det är inte så bråttom, åtminstone inte för min del eftersom jag tränar annat under tiden. Jag lägger upp det här när jag är färdig med det, helt enkelt.

rubypumpshantel

Kommentera här:

