Yogasöndag

Finns det något bättre än att genomföra ett yogapass en söndag? För att avsluta veckan som en lugn människa med en mjuk och uttänjd kropp.

Jag ska cykla ner till ett gym där jag aldrig varit innan, så det känns lite lätt nervöst. Eftersom receptionen inte har öppet idag måste jag gå in genom en sluss med kortläsare, och jag har lite halvdålig erfarenhet av dessa. Ibland fungerar det jättebra, och ibland inte bra alls. Först ska man hitta slussen, vilken inte alltid är intill dörren till receptionen. Sen ska man lista ut hur det funkar på just det här stället: ska man bara blippa sitt kort eller dra det? Efter det ska man kliva in, dra/blippa kortet igen och sätta sitt finger på en fingeravtrycksläsare. Det är här det brukar bli vajsing. Man vill inte stå och inte komma in där, för folk där inne ser exakt vad man gör (eller ja, vad man inte gör snarare – dvs kommer in) och själv blir jag så frustrerad när saker och ting inte bara funkar. Men, men, jag ska se till att vara ute i god tid så jag inte behöver bli stressad av en eventuellt krånglande dörr. Dessutom brukar inte klockan 12 en söndag innebära att det är speciellt många på plats, så ska jag fastna i dörren behöver kanske inte så många se missödet ändå. Ett djupt andetag, försöka, försöka igen och slutligen ska det väl funka. Eller så går det bra redan från början, så får jag sitta där inne och rulla tummarna en stund extra istället. Andas, positiva tankar och en glad attityd så löser sig allting. Så det så.

Efter 75 minuter yoga ska jag cykla hemåt, ta en härligt varm dusch och sen blir det eventuellt fika med en ny bekantskap. Spännande!

vickerey-quote-yoga-calms-the-mind-blog1

 

Kommentera här:

