Ännu en väckning

Inga plastpåsar, ingen transportburslucka, men väl en snabb ryckning från sömn till vakenhet. Jag låg och sov så bra när jag plötsligt rycktes ur sömnen och konstaterade att ljudet jag hörde var katt-som-snart-ska-kräkas-ljud. Och denna katt satt då ovanpå mig. ”NEJ!” skrek jag spontant och skrämde kattstackaren ännu mer. Katt for ner på golvet och tänkte kuta ut ur sovrummet, kräktes i farten och stannade först en bit in i vardagsrummet. God mitt-i-natten, Boll!

Det var bara att kliva upp ur sängen, hämta en påse och papper och börja torka upp randen av uppblötta torrisar. Några klappar på stackars Bollen, dra ut sladdar ur väggar p.g.a. ett kraftigt åskväder som passerade rakt över och sen försöka somna om igen. Lättare sagt än gjort.

Just nu önskar jag mig en natt utan störningsmoment. Så snälla katter, håll er friska och lugna.

xIDA_3868

Kommentera här:

