Skrapa, rycka, borsta

Det är vad jag roat mig med idag. Eller ja, först en tur med cykeln för att köpa mer vit lasyr eftersom den burken jag hade olägligt nog tog slut när jag hade två sidor kvar på tre plankor. Väl iväg hittade jag en ogräsborste. Eller ja, hittade är kanske fel ord, det var ju inte som att den låg i diket när jag cyklade förbi. Men jag hittade en i affären och köpte den.

Så nu har jag, borsten och ogräspinnen (ni vet en sån där lång metallpinne som ser ut som en tvestjärt i änden) jobbat. Såhär såg det ut nästan från början, jag kom på när jag hunnit en bit att jag skulle ta en bild på hur det såg ut innan. Ni kan tänka er det där ogrästrasslet nere till vänster också, för så såg det ut från början. Nästan mer ogräsmatta än stenbelagd uteplats. Den har minsann inte tagits omhand på länge.

image

Nu när jag gick in för att fixa lunch såg det ut såhär istället. Ytan som är färdig utgör inte riktigt hälften, men jag är på god väg. Måste se till att få tag i en borste för att borsta bort allt damm och smuts sen bara, så ska det nog bli riktigt fint!

image

Från början var det alltså sånt där ogräs runt alla plattor man ser i bild. Behöver jag ens säga att jag är rätt less på det vid det här laget?
Det springer dessutom gråsuggor i massor där, och undrar varför deras hem inte är sådär mörkt och gosigt längre. Ett gäng tvestjärtar, nån tusenfoting och en hög myror har också visat upp sig. Jag har dock föreslagit att dom ska flytta in under häcken direkt, för det är ingen idé att gömma sig i något annat ogräs eftersom det också ska väck.

2 thoughts on “Skrapa, rycka, borsta

Kommentera här:

